måndag 7 november 2011

Måste ut och plocka mossa, kvistar, murgröna mm.


I helgen var jag och sambon ute vid hans föräldrars stuga en kväll och då hittade jag ett ställe där man kunde plocka sådana här alkvistar (är det väl?) med små kottar på. Har letat efter det länge, så glad att jag äntligen hittade det! Måste nu bara ta mig tid att åka ut till "skogen" så man kan plocka mossa, tall- och grankvistar, lingonris, nyponkvistar och bläbärsris kanske. Mamma brukar även åka till sitt land och plocka murgröna till mig, himla bra för de håller sig fina länge inomhus. Tall och gran kan man inte ha inomhus för det torkar ju bara och så har man barr i hela lägenheten, men på balkongen blir det bra. Har även sett en järneksbuske (tror jag) som jag tycker borde putsas lite :) Men vet inte om jag kan med, står i en slags "plantering" på min gård. Ska använda allt naturmaterialet till blomgrupper, dekorationer ovanför dörröppningar inomhus, kransar osv.


1 kommentar:

  1. åh vilket fint minne! :) Jag hoppas att alla får uppleva samma minne som oss när vi var små i skolan.. jag vet inte om dom gör sånt i skolorna idag, men det vore synd om dom slutat :)

    Skogens pynt är nog det vackraste och mest stämningsfulla. Där borde man bättra sig lite.. vi har nästan inget pynt från skogen nu mera!

    SvaraRadera