fredag 18 november 2011

Saffran, 2 för 15 kr på ÖoB!


Såg i ett inlägg på Julbloggen igår att det fanns Saffran på ÖoB, 2 påsar för 15 kr! Så nu har jag varit och handlat 8 påsar. Visst, jag kunde köpt mer, för detta är VÄLDIGT billigt, men jag ville testa först och se så resultatet är bra. Jag är sån, att jag helst vill att det ska stå Santa Maria på påsen, annars blir jag misstänksam. Så nu blir det att jag får baka Saffransbiscotti i helgen och testa kvaliten ;) Jag har använt detta receptet från tasteline.com på saffransbiscotti de två senaste åren och det funkar bra men lite konstigt att det ska vara 1,5 paket saffran dock, jag har använt 2 påsar, blir lite enklare då. Vem sparar en halv påse? Kanske att jag testar Leilas recept i år, det är i stort sätt likadant, bara mängderna och gräddningstemperaturer/gräddningstider som skiljer lite. Här är en länk till en artikel om det låga saffranspriset, från Göteborgsposten från 10 November i år.

2 kommentarer: